Všeobecné obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
obchodnej spoločnosti S chlpáčmi von, s. r. o.
so sídlom Zvolenská 1777/2, 010 08 Žilina
pre predaj produktov a služieb prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese schlpacmivon.webnode.sk
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, zmluvy o poskytovaní služby uzatvorenej prostredníctvom stránky www.schlpacmivon.webnode.sk (ďalej len "webová stránka"), a/alebo e-mailovou komunikáciou a sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o poskytnutí služby uzatvorenej medzi Klientom a Poskytovateľom prostriedkami diaľkovej komunikácie (ďalej len "VOP"). Tieto obchodné podmienky tiež upravujú právne vzťahy Záujemcu o poskytnutie služby a Poskytovateľa, ktoré vzniknú odoslaním objednávky zo strany Záujemcu.
1.2. Poskytovateľom služby je S chlpáčmi von, s. r. o., Zvolenská 1777/2, 010 08 Žilina (ďalej len "Poskytovateľ").
1.3. Tento zmluvný vzťah sa riadi ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, Zák. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v prípade, ak k uzatvoreniu zmluvy dochádza s podnikateľským subjektom pre zabezpečenie jeho činnosti.
1.4. Práva spotrebiteľa, povinnosti Poskytovateľa, ktorí uzatvorili zmluvu na diaľku upravuje aj Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (Ďalej Zákon na ochranu spotrebiteľa pri predaji na diaľku).
2. Služby
Poskytované služby sú predovšetkým služby spojené s poskytnutím starostlivosti o psa, najmä jeho venčenie Poskytovateľom, pričom presný popis služby, najmä jej obsah, časti jednotlivej služby, lehoty na plnenie a spôsob poskytovania služby je uvedený na webovej stránke alebo upresnený vo vzájomnej e-mailovej komunikácii medzi Poskytovateľom a Klientom.
3. Uzatvorenie zmluvy o poskytnutí služby a platobné podmienky
3.1. Klient, ktorým je fyzická alebo právnická osoba, požiada o poskytnutie služby prostredníctvom webovej stránky, resp. telefonicky alebo e-mailom objedná služby tak, že požadované produkty vyberie z ponuky na webovej stránke, prípadne rozsah služby upresní pri vyplnení kontaktného formulára alebo objedná prostredníctvom e-mailu.
3.2. K uzatvoreniu zmluvy dochádza:
3.2.1. v prípade, ak cena služby je uvedená na webovej stránke, doručením potvrdenia Poskytovateľa o rezervácii objednanej služby na e-mailovú adresu oznámenú Klientom pri registrácii a súčasne zaplatením ceny služby zo strany Klienta,
3.2.2. v prípade, ak cena služby nie je uvedená na webovej stránke a je označená ako "na vyžiadanie" alebo iným označením, z ktorého vyplýva, že cena bude upresnená podľa zadaného rozsahu služby, k uzatvoreniu zmluvy dochádza akceptovaním cenovej ponuky zo strany Klienta po doručení potvrdenia rezervácie spolu s cenovou ponukou Poskytovateľa a súčasne zaplatením ceny služby zo strany Klienta.
3.3. Záujemca o službu je pred uzatvorením zmluvy povinný pri registrácii na webovej stránke pravdivo uviesť všetky vyžadované osobné údaje a údaje o psovi. Záujemca/Klient berie na vedomie, že Poskytovateľ nenesie zodpovednosť, ak sa niektorý údaj poskytnutý Záujemcom/Klientom ukáže ako nepravdivý.
3.4. Poskytovateľ akceptuje platbu na faktúru so splatnosťou určenou na faktúre (obvykle najneskôr 5 dní pred termínom poskytnutia služby) a to platbu uskutočnenú bankovým prevodom.
4. Podmienky poskytovania služby
4.1. Poskytovateľ všetky služby poskytuje v priestoroch dohodnutých s Klientom vopred.
4.2. Klient je povinný zaplatiť cenu objednanej služby najneskôr v deň splatnosti určený Poskytovateľom.
4.3. Klient je povinný zabezpečiť, aby bol pes pred vykonávaním služby odčervený, očkovaný proti besnote a ďalším infekčným chorobám a mal na sebe antiparazitický obojok, ak sa Poskytovateľ a Klient nedohodnú inak.
4.4. Klient je povinný pred vykonávaním služby alebo kedykoľvek pred vykonávaním služby na požiadanie Poskytovateľa predložiť očkovací preukaz.
4.5. Klient zodpovedá v plnom rozsahu za škodu spôsobenú psom.
4.6. Poskytovateľ si vyhradzuje právo od zmluvy odstúpiť a/alebo neposkytnúť službu v prípade, ak by poskytnutie služby spôsobovalo ohrozenie života a zdravia daného psa, iných psov, osôb alebo vznik škôd na majetku, a to najmä, nie však výlučne v nasledovných prípadoch, pričom vo všetkých prípadoch je Poskytovateľ oprávnený okamžite ukončiť poskytovanie služby a vyzvať Klienta na bezodkladné prevzatie psa:
4.6.1. ak predmetom vykonávania služby je agresívny a nezvládnuteľný pes,
4.6.2. pes spôsobuje škodu na zdraví a živote iných psov, osôb a majetku,
4.6.3. pes trpí chorobou, pre ktorú sa vyžaduje osobitná starostlivosť.
4.7. V prípade, ak Klient na výzvu Poskytovateľa nevyzdvihne psa v prípadoch uvedených v bodoch 4.6.1 až 4.6.3. vyššie, je Klient povinný zaplatiť Poskytovateľovi všetky s tým súvisiace náklady a osobitný príplatok určený Poskytovateľom vo výške 100 % dojednanej ceny služby za každú hodinu začatého dňa neprevzatia psa, ak sa Poskytovateľ s Klientom nedohodnú inak.
4.8. Klient berie na vedomie, že vzhľadom na charakter služby:
4.8.1. sú termíny pri výbere služby pre Poskytovateľa nezáväzné a vyžaduje sa následné potvrdenie rezervovaného termínu zo strany Poskytovateľa. V prípade, ak Záujemca už vykonal platbu za objednanú službu, a zo strany Poskytovateľa nie je možné potvrdiť túto rezerváciu, bude platba Záujemcovi vrátená bezodkladne, najneskôr do piatich pracovných dní,
4.8.2. v osobitných prípadoch, najmä v prípade choroby alebo inej nepredvídateľnej prekážky, nie je možné garantovať poskytovanú službu a to aj v prípade, ak už bol daný termín zo strany Poskytovateľa akceptovaný v potvrdení rezervácie. Pre tento prípad má Poskytovateľ právo kedykoľvek od zmluvy odstúpiť a to bez nároku Klienta na náhradu škody alebo akékoľvek iné plnenie. Klient má v tomto prípade právo na vrátenie zaplatenej ceny za službu v plnej výške.
4.9. Predmetom poskytovania sú služby súvisiace s činnosťami v rámci voľného času, v rámci ktorých sa Poskytovateľ zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote.
5. Povinnosti Poskytovateľa a lehota na poskytnutie služby
5.1. Poskytovateľ je povinný:
5.1.1. dodržať cenu, ktorá bola platná a zverejnená na webovej stránke v čase odoslania objednávky Klientom, alebo dojednaná e-mailom, ak došlo k akceptácii objednávky,
5.1.2. poskytnúť službu riadne a včas, ustanovenie bodu 3.2 týmto nie je dotknuté.
5.2. Poskytovateľ sa zaväzuje poskytnúť Klientovi služby v lehotách označených v rezervácii služby prostredníctvom aplikácie na webovej stránke alebo v lehotách potvrdených Poskytovateľom v potvrdení rezervácie služby.
5.3. Poskytovateľ sa zaväzuje poskytovať službu riadne, zabezpečiť, aby nebolo ohrozené zdravie psa, podávať mu určené lieky a zabezpečiť poskytnutie veterinárnej starostlivosti v prípade náhleho zhoršenia zdravotného stavu psa alebo úrazu. V tomto prípade je Klient povinný uhradiť všetky s tým spojené náklady Poskytovateľovi.
6. Odstúpenie od zmluvy a storno podmienky
6.1. Vzhľadom na charakter služieb opísaný v bode 4 týchto VOP, Klient nie je oprávnený od zmluvy odstúpiť s povinnosťou Poskytovateľa vrátiť Klientovi všetky platby a to v súlade so znením § 7 ods. 6 písm. k) Zákona na ochranu spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
6.2. O obdržaní odstúpenia od zmluvy zo strany Klienta vydá Poskytovateľ Klientovi potvrdenie a to písomne na jeho adresu alebo e-mailovú adresu.
6.3. Poskytovateľ je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť:
6.3.1. z dôvodov uvedených v bode 4.6 týchto VOP,
6.3.2. ak je Klient v omeškaní so zaplatením ceny za službu riadne a včas,
6.3.3. ak je dôvodné podozrenie, že ide o snahu Klienta zavádzať predávajúceho uvedením falošných, klamlivých alebo nesprávnych údajov,
6.3.4. v prípade, ak počas poskytovania služby dôjde k okolnostiam uvedeným v bode 4.6 týchto VOP.
6.4. Odstúpením od zmluvy a zmluva zrušuje okamihom, keď prejav vôle odstúpiť dôjde druhej strane.
7. Reklamácie a sťažnosti
7.1. Klient môže reklamovať poskytnutú službu písomne na e-mailovú adresu: schlpacmivon@gmail.com
7.2. Poskytovateľ Klientovi o podanej reklamácii a/alebo sťažnosti na poskytnuté služby vystaví bezodkladne písomné potvrdenie, ktoré bude odoslané na adresu Klienta alebo na e-mailovú adresu Klienta oznámenú pri registrácii.
7.3. Pri uplatnení reklamácie Klient uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše vadu služby a spôsob, akým sa vada prejavovala, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa Klienta došlo k obmedzeniu kvality poskytnutej služby. Ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, zaslanie poštou), prípadne ďalšie potrebné údaje. V prípade reklamácie správnosti vyúčtovania za poskytnutú Službu musí Klient uviesť aj účtovné obdobie, ktorého sa reklamácia týka.
7.4. Poskytovateľ prešetrí uplatnenú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej uplatnení a rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
7.5. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie uvedenej v bode 3 tohto článku má Klient právo od zmluvy odstúpiť alebo právo na výmenu služby za inú.
7.6. O vybavení reklamácie vydá Poskytovateľ Klientovi výstupný protokol, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním výstupného protokolu predávajúci splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva.
7.7. O vybavení reklamácie informuje Poskytovateľ Klienta zaslaním e-mailovej správy spolu s výstupným a príp. aj prijímacím protokolom na e-mailovú adresu Klienta, v prípade, ak Klient požiadal o zaslanie informácie o vybavení reklamácie prostredníctvom e-mailu. Ak Klient požiada o zaslanie informácie poštou, Poskytovateľ zašle výstupný a príp. aj prijímací protokol na kontaktnú adresu Klienta uvedenú v reklamácii.
7.8. Poskytovateľ je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru k nazretiu. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
7.9. Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Poskytovateľa služieb vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia - Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, adresa: poštový priečinok 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 a jej podriadené miestne príslušné Inšpektoráty.
7.10. Ak sa na poskytovanej službe vyskytne vada, ktorú možno odstrániť, má Klient právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Poskytovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Poskytovateľ.
7.11. Klient má právo odstúpiť od uzavretej zmluvy:
7.11.1. ak ponúkaná služba vykazuje vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa služba mohla riadne využívať ako služba bez vady,
7.11.2. ide síce o odstrániteľné vady, avšak Klient nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady službu riadne využívať; za opätovné vyskytnutie sa vady sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej najmenej dvoch predchádzajúcich odstráneniach,
7.11.3. ide síce o odstrániteľné vady, avšak Klient nemôže pre väčší počet vád službu riadne využívať; za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré bránia riadnemu využívaniu služby,
7.11.4. Poskytovateľ nevybaví reklamáciu v 30-dňovej lehote (v tomto prípade sa má za to, že ide o neodstrániteľnú vadu).
7.12. Ak sa na ponúkanej službe objavia iné neodstrániteľné vady, má Klient právo na primeranú zľavu z ceny služby.
7.13. Pri vybavovaní reklamácie poskytnutím zľavy z účtovanej (fakturovanej) ceny sa prihliadne na charakter vady, dobu jej trvania a možnosť ďalšieho využívania služby. O výške poskytovanej zľavy rozhoduje Poskytovateľ.
7.14. Poskytovateľ vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:
7.14.1. odstránením vady poskytovanej služby,
7.14.2. výmenou služby za inú po predchádzajúcej dohode s Klientom,
7.14.3. vrátením ceny zaplatenej za poskytovanú službu (pri odstúpení od zmluvy),
7.14.4. vyplatením primeranej zľavy z ceny poskytovanej služby,
7.14.5. odôvodneným zamietnutím reklamácie.
8. Záverečné ustanovenia
8.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzavretej medzi Poskytovateľom a Klientom, a sú pre obe strany záväzné. Právne vzťahy založené zmluvou o poskytnutí služby sa budú riadiť ustanoveniami zmluvy, ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi. Ustanovenia zmluvy osobitne 5 z 5 dohodnuté majú prednosť pred ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.
8.2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu Poskytovateľa.
8.3. Pre práva a povinnosti Záujemcu/Klienta a Poskytovateľa platia obchodné podmienky platné v čase vzniku právneho úkonu.
8.4. Záujemca/Klient a Poskytovateľ sa dohodli, že písomná komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná elektronicky vo forme e-mailových správ.
8.5. Záujemca/Klient zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Žiline dňa 11.11.2024